Kwestia etykiet- druk, projekt i poligrafia

zymi, więc nie można stosować przy ich druku szkodliwych substancji ani szkodliwych tuszy czy też kleju. Muszą spełniać ściśle określone normy aby mógł zostać naklejone na żywność. Istnieją również inne rodzaje etykiety, które

Kwestia etykiet- druk, projekt i poligrafia

Etykiety samoprzylepne

Etykieta reklamowa, lub po prostu etykiety samoprzylepne, służą do oznaczania produktów. Większość etykiet musi posiadać atesty do użycia z produktami spożywczymi, więc nie można stosować przy ich druku szkodliwych substancji ani szkodliwych tuszy czy też kleju.

Muszą spełniać ściśle określone normy aby mógł zostać naklejone na żywność. Istnieją również inne rodzaje etykiety, które są dla użytku poza przemysłem spożywczym i nie są one objęte tak ścisłymi normami.


Drukując różnymi wartościami tonalnymi dla cyjanu

Druk farbami (atramentami) CMYK odbywa się metodą rastra, czyli drukowania widocznych pod lupą punktów. Raster posiada 100% koloru. Może mieć różny kształt (raster klasyczny ma kształt koła), różną wielkość. Na danym obszarze druku stosunek powierzchni pokrytej rastrem danego koloru (np. cyjanu) do całej powierzchni tego obszaru, wyrażony w procentach, to wartość tonalna. Wartość tonalna 0% dla cyjanu oznacza powierzchnię nie pokrytą cyjanem, a wartość tonalna 100% (pełny ton) cyjanu oznacza powierzchnię pokrytą cyjanem w całości. Drukując różnymi wartościami tonalnymi dla cyjanu mamy wrażenie optyczne różnego natężenia barwy cyjan. W druku CMYK klasyczną kolejnością druku jest Yellow, Magenta, Cyjan, Black. Kolejne nakładanie się kolorów drukowanych w różnych wartościach tonalnych sprawia, że można uzyskać szeroką gamę barw. Farby (atramenty) CMYK są półtransparentne. Kiedy na raster C zostanie położony raster M to będzie widoczna barwa wypadkowa.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Drukarnia i druk reklamowy

Druk reklamowy to jedna z ważniejszych gałęzi druku. Ogólnie produkty reklamowe, które wychodzą z drukarni są jednymi z najczęściej zamawianych w dużych i małych drukarniach.

Firmy próbują reklamować się na różne sposoby za pomocą różnych materiałów drukowanych; na przykład banery i ulotki wizytówki. Lub też aklejki reklamowe, które służą do: oznaczania produktów, do etykietowania produktów, do naklejania na samochody oraz na szyby w siedzibach firmowych.



© 2019 http://good-clothes.bialystok.pl/