Nawet pod ziemią
Geodeci działają nie tylko na powierzchni, są potrzebni również pod nią. Gównie dla potrzeb górnictwa i transportu. Zajmują się oni wtedy pomiarami głębokościowymi, wysokościowymi, inwentaryzacją urządzeń szybowych oraz innych związanych z bezpieczeństwem.
Prowadzą też pomiary deformacji terenu górniczego oraz aktualizacją dokumentacji mierniczo-geologicznej. Geodeci pracują też przy budowie metra, a ich praca opiera się na tym samym co przy geodezji górniczej poza oczywistymi elementami związanymi tylko z przemysłem kopalnianym.
Kilka faktów o geodezji w Polsce
Geodezja (miernictwo) obecna jest w procesach planistycznych, projektowych i budowlanych. Architekci tworzą projekty na mapach sytuacyjno-wysokościowych wykonywanych dla potrzeb i na zlecenie konkretnego klienta (zaktualizowana mapa zasadnicza), gotowy projekt zostaje wytyczony w terenie przez geodetę, realizacja projektu jest również przez geodetę monitorowana. Kontynuacją tych prac, po zakończeniu budowy, jest inwentaryzacja powykonawcza (na którą składa się pomiar powykonawczy) wykonywana przez geodetę.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Geodezja
Wytyczenie nowej drogi
Każdy geodeta pracuje zwykle zarówno za biurkiem, jak i w terenie. Praca w terenie polega na wykonywaniu nowych pomiarów oraz wyznaczaniu miejsca budowy nowych domów i dróg. Geodeci pojawiają się czasami u właścicieli tych posesji, które znajdują się obok drogi i sprawdzają, czy będzie ona mogła zostać poszerzona zgodnie z obowiązującym prawem.
Przede wszystkim będą musieli dowiedzieć się, czy właściciele posesji wyrażają zgodę na przeznaczenie kawałka swojej ziemi pod budowę drogi publicznej. Następnie wykonają pomiary drogi i na tej podstawie będzie można stwierdzić, czy może ona być bezpieczna. Inne pomiary drogi będą wykonywane w czasie jej użytkowania w razie pojawiającej się potrzeby, np. w odpowiedzi na dużą liczbę wypadków, do których dochodzi na takiej drodze.