Wiki: Autobus niskopodłogowy
Autobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku pojazdów dwupokładowych) stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych1.
Autobus, który nie ma stopni wejściowych, co jest ułatwieniem przy wymianie podróżnych na przystankach oraz dla osób niepełnosprawnych, starszych i z wózkami dziecięcymi. Część autobusów niskopodłogowych umożliwia swobodny przewóz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_niskopodłogowy
Nie jest łatwo być przewoźnikiem
Przewozy autokarowe to trudna branża, z resztą jak każda związana z transportem osób. Przewoźnicy muszą spełnić odpowiednie normy prawne, aby w ogóle móc przewozić ludzi. Każdy autokar, czy autobus stosowany do czynnego przewozu osób musi posiadać ważny przegląd. Sam kierowca natomiast musi posiadać odpowiednie zezwolenie na przewóz osobowy.
Wszelkie certyfikaty i zezwolenia to dodatkowe koszty dla właściciela całej firmy, jednak są to konieczne środki,a by jak najbardziej zwiększyć bezpieczeństwo takich podróży i zminimalizować wypadkowość. Oczywiście im nowszy autokar tym lepiej, ponieważ jego stan techniczny pewnie będzie dużo lepszy. Jednak zawsze warto sprawdzić czy dany pojazd ma ważny przegląd i nadaje się do dalekiej jazdy.
Monopol na transport osób?
Polski Bus to najnowocześniejszy przewoźnik międzymiastowy w Polsce. Jako jedni z nielicznych mają w pełni wyposażone, dwupiętrowe autobusy. Oferują bardzo konkurencyjne ceny, co nie podoba się wielu polskim przedsiębiorcom działającym w tej samej branży. Dobrą stroną Polskiego Busa jest możliwość zmawiania miejsca online z dużym wyprzedzeniem, co owocuje dużą obniżką ceny przejazdu.
Jednak czy ta firma nie niszczy polskich przedsiębiorców? Trochę tak, stąd też liczne protesty przewoźników, bojących się o monopol Polskiego Busa i maja trochę racji. Takie ceny są nieosiągalne dla większości małych przewozowych firm.