Twój biznes - kilka porad

przedsiębiorcy, który nie posiada jeszcze dużych dochodów. Z drugiej jednak strony konieczne jest założenie adresu firmowego i rozwijanie działalności w taki sposób, aby uzyskać kolejnych, nowych klientów. Jak to zrobić? Warto w t

Twój biznes - kilka porad

Wirtualne biura i ich popularność

W wielu przypadkach, szczególnie na początku prowadzenia własnej działalności gospodarczej wynajem lokalu użytkowego jest dość kosztowny dla przedsiębiorcy, który nie posiada jeszcze dużych dochodów. Z drugiej jednak strony konieczne jest założenie adresu firmowego i rozwijanie działalności w taki sposób, aby uzyskać kolejnych, nowych klientów. Jak to zrobić? Warto w takiej sytuacji zainteresować się prowadzeniem wirtualnego biura. W związku z tym, że obecnie za pośrednictwem Internetu możemy dotrzeć do niemal każdego miejsca na świecie, również możemy w ten sposób prowadzić działalność gospodarczą. Taka internetowa działalność pozwala na znaczącą redukcję kosztów, więc warto zainteresować się taką propozycją.


Kilka słów o work-life balance

Work-life balance - koncepcja zarządzania czasem, stawiająca za cel odnalezienie równowagi pomiędzy "pracą" (kariera i ambicja) a życiem prywatnym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość).

Idea work-life balance powstała na przełomie lat 70. i 80. XX wieku1. Jest odpowiedzią na pojawiające się problemy społeczne, takie jak pracoholizm czy wypalenie zawodowe. Ideałem jest stan, w którym wszystkie działania są zgodne z naszymi podstawowymi wartościami i służą naszej wizji i celom.

Zgodnie z ideą WLB, pracodawca powinien doceniać swojego pracownika i dbać o jego dobre samopoczucie i zadowolenie z pracy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Work-life_balance


Czemu tracisz czas?

Czas jest zasobem ograniczonym w formacie ilościowym, który co więcej nie daje się cofnąć, składować, nie można go kupić, zwielokrotnić, nie daje się niczym zastąpić i nieustannie upływa. Największym problemem ludzi jest marnowanie czasu. Istnieją dwie podstawowe grupy uwarunkowań marnotrawstwa czasu.

Wewnętrzne
Pierwsza grupa to uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki uzależnione od człowieka w tym trzy najważniejsze: brak przemyśleń nad sobą oraz brak uzmysłowienia sobie przemijania czasu; brak wiedzy na temat zarządzania czasem; cechy osobowościowe człowieka.

Do cech sprzyjających marnowaniu czasu zaliczyć można: brak wiedzy, brak doświadczenia, brak motywacji, brak asertywności, niezdyscyplinowanie, niepunktualność, brak porządku, niesystematyczność, brak talentów organizacyjnych, niedbalstwo, flegmatyczność, słaba komunikatywność, gadatliwość, brak ambicji. Większość to cechy ściśle związane z osobowością człowieka, a więc bardzo odporna na zmiany. Można temu przeciwdziałać przez eliminację lub przekształcenia poprzez przyjęcie innego modelu psychicznego lub też odpowiednio zaprogramowane szkolenia.

Daje się zauważyć, że marnotrawstwo czasu w większości przypadków wynika z faktu, iż człowiek nie działa świadomie a jego postępowanie jest przypadkowe lub kieruje nim w stopniu niedostatecznym. Ogólnie rzecz biorąc większość ludzi nie potrafi racjonalnie gospodarować czasem własnym.

Zewnętrzne
Druga grupa to czynniki zewnętrzne. Wśród nich wymienić można: drogę do pracy, różnego typu zebrania, kolejki w sklepach i urzędach, telefony i wizyty akwizytorów czy niespodziewanych petentów, przeszkody w pracy płynące z otoczenia (zgiełk, gwar), potrzeba czytania prasy codziennej i fachowej, konieczność oglądania audycji telewizyjnych, awarie urządzeń, instalacji, zasilania, niepunktualność interesantów czy znajomych, tłok uliczny itd.



© 2019 http://good-clothes.bialystok.pl/